Privacy Policy

ÅTERBETALNIng & ÅNGERRÄTT

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar ditt köp. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

GARANTIER OCH SERVICE

Vi lämnar alltid 40 dagars öppet köp på samtliga varor. Skulle du inte vilja ha din oanvända vara ber vi dig kontakta oss via Email: info@skonhetsproffsen.se. Du som kund står själv för frakten vid returer eller byten. Notera att vi enbart accepterar oanvända varor vid returer av öppet köp.

PRIVACY POLICY

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post info@skonhetsproffsen.se. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.

COOKIES

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Leveransfrågor Om du inte fått någon sms-avikan du hämta ut ditt paket med sändningsnumret som står i leveransbekräftelsen.
Medta giltig legitimation.
Om du inte vet vilket postombud ditt paket hamnade hos, kontakta oss så hjälper vi dig.
Välja utlämningsställe

När du lägger din order kan du välja utlämningsställe när du har fyllt i ditt postnummer.

De ombuden som finns i listan är de som är närmast i förhållande till ditt postnummer.

Hur spårar jag mitt paket?

Vi skickar alltid med ditt kollinummer i ditt leveransbekräftelsemail som du får när ditt paket skickats ifrån oss. Genom att klicka på kollinumret i mailet så kan du spåra ditt paket.

Vad kostar frakten?

Frakten kostar 49kr, och beställningar med ett ordervärde över 800 kronor är fraktfritt.

Vad gör jag om jag inte hinner hämta ut mitt paket?

I 14 dagar ligger ditt paket alltid kvar hos ditt ombud men hinner du inte hämta ditt paket inom denna tid så kommer det att returneras till oss.

Var är mitt paket?

Vi har normalt en leveranstid på 1-3 arbetsdagar. När vi har stora kampanjer med hög rabatt kan leveranstiden bli något längre. Har du beställt en beställningsvara (det framgår uttryckligen i produktbeskrivningen om det är en beställningsvara) kan det ta upp till 7-10 dagar innan din beställning skickas från oss.

Detta kan du lätt se i din orderbekräftelse, vad din beräknade leveransdag är. Det går även att spåra din försändelse enkelt med hjälp av kolli-ID, detta får i sms och mail när ditt paket har skickats ifrån oss.

Har du fortfarande frågor om vart ditt paket är kan du höra av dig till kundtjänst.

Information om byte, retur och reklamation

Vi har normalt en leveranstid på 1-3 arbetsdagar. När vi har stora kampanjer med hög rabatt kan leveranstiden bli något längre. Har du beställt en beställningsvara (det framgår uttryckligen i produktbeskrivningen om det är en beställningsvara) kan det ta upp till 7-10 dagar innan din beställning skickas från oss.

Detta kan du lätt se i din orderbekräftelse, vad din beräknade leveransdag är. Det går även att spåra din försändelse enkelt med hjälp av kolli-ID, detta får i sms och mail när ditt paket har skickats ifrån oss.

Har du fortfarande frågor om vart ditt paket är kan du höra av dig till kundtjänst.

Ångerrätt och retur på utförsäljningsvaror

Vi ger dig alltid 14 dagars öppet köp & ångerrätt på alla dina beställningar. Detta är förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Returfrakten är helt kostnadsfri vid ångerrätt och öppet köp. Vid öppet köp eller ångerrätt betalas endast varans pris tillbaka. Återbetalningen sätts in antingen på kontot du anger eller som tillgodokvitto hos oss. Alla beställningar som vid åberopande av ångerrätt eller öppet köp ska meddelas inom 30 dagar från beställningsdag till anger@skonhetsproffsen.se annars är inte åberopandet giltigt.
Tänk på att produkter köpta på utförsäljning INTE kan returneras och kvitteras mot återbetalning.

Tänk på att produkter köpta på utförsäljning INTE kan returneras och kvitteras mot återbetalning.

Avbeställa eller ändra order

För att avbeställa eller ändra din order kontaktar du vår kundtjänst samma senast 1 dag efter lagd order.
Så länge inte din order har skickats går det bra att avbeställa eller ändra i ordern.
Vår kundtjänst har öppet alla helgfria vardagar mellan 08:00 - 18.00 med lunchstängt mellan 12:00 - 13:00. Vi finns på telefon, mail och chatt. Tänk på att produkter köpta på utförsäljning INTE kan returneras och kvitteras mot återbetalning.

Vara som är skadad vid leverans

Är din vara skadad när du mottar den så kan skickar du en bild på varan/varorna till info@skonhetsproffsen.se så hjälper kundtjänst dig vidare med ärendet.
Skriv även ditt ordernummer, namn och telefonnummer i mailet med bilden.

Fel vara eller vara som saknas

Om du har fått fel vara eller om en vara fattas så kontaktar du våra kundtjänst och uppge vilken produkt du saknar tillsammans med ditt ordernummer så hjälper vi dig!
Kontakta kundtjänst gör du enklast här:
Vår kundtjänst har öppet alla helgfria vardagar mellan 08:00 - 18.00 med lunchstängt mellan 12:00 - 13:00. Vi finns på telefon, mail och chatt.

Retur och byte

Vill du göra en retur på en beställning kontaktar du vår kundtjänst antingen via mail till info@skonhetsproffsen.se eller via telefon.
Ha ditt ordernummer till hands samt vilka produkter det gäller.

Din betalning justeras hos Klarna när vi har mottagit din retur oavsett vilken betalningsmetod du har valt och det tar ca 3-5 bankdagar.

En godkänd retur är på en vara som har oförändrat skick från att du mottagit varan. Öppnade produkter eller trasiga/smutsiga varor som återkommer till oss som retur, kommer inte att återbetalas i sin helhet. Vi kommer att kontakta dig som kund i sådant fall.

Kräv ett kvitto med kollinummer på din retur från det ombud som du lämnar ditt paket till. Vi behöver det för att vi ska ha ett giltigt underlag på din retur ifall paketet skulle komma bort på vägen till oss.

Returen kan ta upp till 1-2 veckor innan den kommer åter till oss från Schenker.[/vc_toggle][vc_toggle title="Vad sker med betalningen vid en retur?"]När vi mottagit din retur kommer din betalning att justeras oavsett vilken betalningsmetod du valt.

Om du betalat innan returen registrerats kommer pengarna att föras tillbaka till ditt konto från Klarna inom 3-5 bankdagar från det att vi mottagit returen.

Gör inte en retur på egen hand, kontakta oss först. Har du gjort en retur utan att kontakta oss först står vi inte för kostnader eller borttappat paket.

Det allra bästa är att gå via vår kundtjänst för att få en gratis spårningsbar retursedel!